عطر های متفاوت در گونه های رایحه و ادکلن
نوشته شده توسط : علیپور


عطر های متفاوت در گونه های رایحه و ادکلن

عطر زنانه خوشبو
چقدر با اشکال رایحه های خوشبو آشنا می باشید؟ جور بندی گونه های عطر عطرها بر چه اساسی انجام می‌شود؟ و هرکدام از آنان چه خصوصیت هایی دارا‌هستند؟ برای تقسیم بندی رایحه ها مقررات خاصی نیست. ولی می اقتدار در مجموع آنان را بر طبق طبع، عطر، فصل، جنسیت و غیره ... تقسیم بندی کرد.

به صورت کلی می اقتدار بو ها را بر پایه ی بو به دو مجموعه تقسیم بندی کرد. مجموعه بو های سنتی یا این که کلاسیک و تیم بو های امروزی.

 

جور بندی بو ها براساس عطر


تیم بو های سنتی یا این که کلاسیک
بو گل : دریافت کردن عصاره یک گل مختص مثلا، رایحه گل محمدی در بو Versace Bright Crystal، بو گل یاس در Thierry Mugler Alien و ...

عطر نوع گلها : مخلوط عصاره یک سری گل با هم، مانند Mon Paris عطری با طبع معتدل و بو شیرین و پخش رایحه بسیار توانا و به یاد ماندنی از گل های یاس، شکوفه پرتقال و گل صد تومانی.

عطر شرقی : بو های بسیار سنگینی و معمولا از مخلوط چاشنی ای درست شده، و برای مثال می قدرت SPICEBOMB ، که ساختار بو ی آن ترکیبی از چاشنی گرم، دارچین، تنباکو، چرم با طبعی گرم و بو ایی کلاسیک و تلخ داراست را اسم پیروزی.

بو چوب : عطر ی چوبی یکی‌از بو های دوست داستنی سبک کلاسیک میباشد. و معمولا تلفیقی از بو چرم، چوب و دودی هست. و مثلا، AVENTUS که از طبعی گرم و عطر ی ترش، شیرین و تلخ درست شده میباشد.

عطر چرم : معمولا به خیال بوی غیر مطلوب چرم آن را با عطر های گوناگون ادغام می‌کنند. مثل 1MILLION ، که از چاشنی گرم، دارچین، مرکبات، چرم، کهربا و رز تشکیل‌شده، و با طبعی گرم و بو ای شیرین، با شکوه و سحر انگیز داراست.

 اردمی

تیم بو های امروزی
بو گل ها : ادغام یک یا این که یک‌سری گل

عطر سبز : این عطر مشابه بوی برگ سبز درختان جدید یا این که له شده‌است، و یا این که بوی هرس کردن چمن و بوی خیار نو . مانند: DESIRE BLUE یک بو با بو سبز و آروماتیک و شیرین با طبعی خنک.

عطر آبی رنگ : این رایحه به اسم اقیانوسی هم دارای شهرت میباشد، و تداعی گر صبحی دل انگیز و قشنگ میباشد، و احساس نو، خنک و رطوبت را القا می‌کند. برای مثال AQVA POUR HOMME عطری مملو‌از انرژی که نت آغازی با پرتقال آغاز و پس از مدتی نت میانی با عطر فصل بهار نارنج و ترکیبات آب، بو تلخ و طبعی خنک را به مخاطب می‌دهد، و نت آخرین از نعناع و عود سپید ساخته شده میباشد.

عطر مرکبات : برای ایجاد این رایحه از بو پرتقال، ترنج، لیمو شیرین یا این که ترش و ... استعمال می گردد. به عنوان مثال بو ACQUA di GIO که در نت ابتدایی آن بوی ترنج، لیمو ترش به مشام می‌رسد و پس از مدتی در نت میانی عطر گل های خوشبو و گیاهان معطر و در انتها با بو چوب به انتها میرسد، و طبع خنک و عطر ترشی دارااست.

بو میوه ای : این رایحه از میوه های مختلفی به جزء مرکبات تشکیل‌شده، مثل اشکال انگور ها، انجیر، سیب و ... که می قدرت برای مثال رایحه NINA ، را اسم موفقیت، عطری تازه و افسانه ای برای مخاطبین برنا، عطر اول با لیمو ترش جدید آغاز و بعداز مدتی در نت میانی با گل های معطر، بادام و سیب سبز به مشام میرسد، که لبخند را بی اختیار بر لبان شما میاورد.

عطر خوراکی : این رایحه یکی‌از جذاب ترین بو های امروزی و تازه میباشد که هوا داران متعددی دارااست، و از خوراکی های متعدد برای تولید عطر های متعدد، مثل بو قهوه، کارامل، دسر، کاکائو، شیرینی و غیره در ساخت آن ها به کار گیری می نمایند. مانند GOOD GIRL که بو آغازی با قهوه و بادام آغاز می شود و بو میانی آن از گل های خوشبو ساخته شده و عطر نهایی، با کاکائو، وانیل، دانه تونکا و چوب، و طبعی گرم و عطر شیرین و اسرار آمیز دارااست.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: